יבוא אישי מארצות הברית

למה בכלל להיכנס לעסקי היבוא האישי?

יבוא אישי של מוצר כלשהו אמנם כרוך בסיכון לא קטן, אבל לצד הסיכון יש גם סיכוי לרווח גדול והצלחה גדולה לא פחות. אם אתם בוחרים לייבא מוצר מסוים ואם הוא מוצר טוב, הרי שההשקעה שלכם יכולה להיות מאוד משתלמת! יחד עם זאת, תחום היבוא האישי דורש השקעה כספית גדולה מאוד כבר מההתחלה ולכן, רגע לפני שעושים צעד כלשהו, חשוב לבחון את הדברים וללמוד את התחום היטב.

חשיבות הקשר בין היבוא האישי לבין שילוח בינלאומי


כאשר פונים לייבוא אישי יש לקחת בחשבון, שהמוצרים, אותם תרצו לייבא, צריכים להגיע לארץ בדרך כזו או אחרת ולכן, בחירת אופן השילוח ובחינתו היא אחד החלקים החשובים ביבוא אישי של כל דבר שהוא. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא הבחירה ביבוא מארצות הברית. בכל מה שקשור למשלוח מארצות הברית או משלוח לארצות הברית, חשוב להיעזר באנשי מקצוע, ועל כך נרחיב בהמשך.

דרכי הובלה


ישנן שלוש דרכים לביצוע הובלה בינלאומית: הובלה ימית, הובלה אווירית והובלה יבשתית. כמובן, כאשר מדובר על משלוח לארצות הברית או מארצות הברית, היות שאין דרך יבשתית לבצע את ההובלה, האפשרות של הובלה יבשתית היא בלתי אפשרית. אם כן, בכל מה שקשור לארצות הברית, אנו נשארים עם שתי האפשרויות האחרות: דרך הים ודרך האוויר.

הדרכים העיקריות

כאמור, שילוח בינלאומי עם ארצות הברית לא יכול להתקיים דרך היבשה ולכן נשאר לבחור בין הים לבין האוויר. פעמים רבות הבחירה היא בידי השולח, אך לעתים אין ברירה והאופציה היחידה היא שילוח דרך הים. הסיבה לכך היא, שיש סוגי מטענים, אותם לא ניתן להעביר במטוס ולכן דרך הים נותרת הדרך היחידה. מדובר על מטענים גדולים או כבדים במיוחד, בעלי צורה מיוחדת או צורך בתנאי אחסון מיוחדים.

מה תרצו לייבא?


אחד הדברים החשובים ביותר בקבלת ההחלטה כיצד לבצע את השילוח הוא תוכן המטען, מפני שסוגים שונים של מטענים יכולים להישלח בדרכים שונות ולעתים, דרך אחת פשוט משתלמת יותר מהשנייה או מהירה יותר מהשנייה וגם זאת בהתאם לסוג המטען. לדוגמה, אם אתם רוצים לייבא בגדים, תוכלו לעשות זאת דרך הים או דרך האוויר ואז השיקול יכול להיות לפי מהירות הגעת המטען לארץ, או שיקול כלכלי, שגם הוא נעשה בהתאם לסוג המטען ובמקרה זה, בעיקר לפי כמות ומשקל המטען.

כשהבחירה בידיכם

אם יש בידיכם את אפשרות הבחירה בין הובלה לחו"ל או לארץ דרך הים או דרך האוויר, חשוב שתדעו שבדרך כלל, הובלה בינלאומית דרך הים היא זולה יותר מאשר דרך האוויר והובלה דרך האוויר היא מהירה יותר מאשר דרך הים. כלומר, אם אתם זקוקים לסחורה שלכם במהירות, עדיף לעתים לשלם יותר ולקבל אותה מהר יותר. אבל אם הזמן לא דוחק, אולי עדיף לחסוך כסף ולהמתין בסבלנות עד להגעת הסחורה.

בכל דרך שתבחרו
בין אם דרך הים או דרך האוויר, כשאתם צריכים לבצע שילוח בינלאומי, ובעיקר אם באופן קבוע כמו במקרה של יבוא אישי, חשוב שתעשו את התהליך בעזרת אנשי מקצוע. אנשי המקצוע יוכלו לעשות לכם סדר ולהדריך אתכם כיצד להתנהל בתוך התחום המורכב הזה של הובלה לחו"ל ולארץ.