המשלוח שלך, הביטחון עלינו

מטרת ההובלה

ישנן שתי סיבות עיקריות, בגינן רבים צריכים לבצע שילוח בינלאומי. הראשונה היא לצורך מסחרי, כלומר לצורכי ייצוא וייבוא סחורה, והשנייה היא לצורך מעבר למדינה אחרת, כלומר רילוקיישן. המשותף לשני מקרים אלה הוא הצורך בהעברה של פריטים רבים בין מדינות וההבדל ביניהם הוא תדירות ההובלה. הכוונה היא לכך, שאם ההובלה מתבצעת לצורכי מסחר, הרי שהתהליך חוזר על עצמו מדי תקופה. זאת, בניגוד למקרה של רילוקיישן, שאז ההובלה מתבצעת פעם אחת בלבד במשך תקופה של כשנה לכל הפחות.


לאן אתם מובילים?

הובלה בינלאומית יכולה להתבצע בין כל הארצות השונות שעל פני הגלובוס ובהחלט יכול להיות הבדל גדול בין מדינות מקור שונות ומדינות יעד שונות. לדוגמה, אם אתם צריכים לבצע משלוח לארצות הברית מישראל לצורכי מסחר, אופן המשלוח והמרכיבים שלו יכולים להיות שונים מאשר משלוח מגרמניה לאנגליה. זאת, משום שלכל מדינה יש חוקי מיסוי שונים ודרכי גישה שונות.
   
אם ניקח את שתי הדוגמאות שלעיל נוכל ללמוד הבדלים משמעותיים באופני השילוח מבחינת דרכי הגישה: בעוד שמשלוח בין גרמניה לאנגליה ניתן ואף מומלץ לבצע דרך היבשה, הרי שבמקרה של משלוח לארצות הברית מישראל, אפשרות זו לא קיימת מפני שאין דרך יבשתית בין שתי המדינות ולכן תיאלצו לבחור באחת משתי הדרכים האחרות: הים או האוויר.


על הים ועל האוויר

כאמור, ניתן לבצע שילוח בינלאומי בשלוש דרכים: אוויר, ים ויבשה. לצערנו, במרבית המקרים לא ניתן לבצע שילוחים בינלאומיים עם ישראל, משום שמרבית השילוחים נעשים עם יבשות אחרות ולכן אין דרך יבשתית ולכן נרחיב על האוויר והים:
- דרך האוויר – שילוח דרך האוויר יכול להתבצע כל עוד מדובר על מטען סטנדרטי, העומד בדרישות כדוגמת נפח, משקל, צורה וכדומה. במקרים אלו, זוהי גם בדרך כלל הדרך המשתלמת והמהירה יותר.
- דרך הים – כאמור, כדי לבצע שילוח דרך האוויר, על המטען לעמוד בתנאים שונים ובמידה ומדובר על משלוח בעל נפח או משקל גדולים, חומרים כימיים למיניהם, מטען עם צורה משונה או כזה, שדורש אחסון בתנאים מיוחדים כדוגמת טמפרטורה מסוימת, דרך הים היא הדרך היחידה שנותרת.


מכס

כל מי שהיה בחו"ל וביצע רכישות גדולות מכיר את המכס הישראלי. מדובר על כך, שכאשר מכניסים לארץ מוצרים בשווי כספי רב, יש להצהיר על כך בפני המכס. במידה ומדובר על ייבוא סחורה רבה מחו"ל, הרי שזה מחייב הצהרה ובדיקה מדוקדקת של המכס. את הטיפול בנושא המכס בהחלט מומלץ לא לעשות לבד ובהחלט עדיף להיעזר באיש מקצוע – עמיל מכס, שיוכל לעזור לכם בכל הפרוצדורות הקשורות למכס.


ביטוח

ככל שהמטען שלכם הוא בעל שווי כספי גדול יותר, כך עולה החשיבות של ביטוחו. זאת, משום שהמטען עלול להינזק לאורך הדרך הארוכה בין היבשות ואף להגיע אל המקום הלא נכון. הביטוח יאפשר לכם לקבל פיצוי במקרים כגון אלו אבל חשוב מכך, הוא יאפשר לכם להיות רגועים עד לקבלת המטען שלכם במדינת היעד.


להשקיע נכון

בכל מקרה תצטרכו להשקיע בשילוח שלכם. ההשקעה יכולה לבוא לידי ביטוי בזמן רב, שתשקיעו בלמידת התחום ולקיחת אחריות מלאה על התהליך כולו, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בהשקעה כספית, שתשקיעו באנשי מקצוע מנוסים, שידאגו לאותה הובלה לחו"ל לאורך כל הדרך.