שילוח בינלאומי מדריך גלובלי

כמה טיפים שנאספו ממומחי ספנות בינלאומיים, כדי לסייע לשילוח שלכם שיגיע בזמן וללא פגע, ומבלי לשפוך הרבה כסף.

שילוח בינלאומי דרך האוויר או דרך הים

כשזה מגיע לשילוח בינלאומי, יש לך שתי אפשרויות בסיסיות: משא אוירי או ימי. הנה היתרונות העיקריים והחסרונות של כל אחד.

הובלה אווירית בדרך כלל לא לוקחת יותר מכמה ימים להגעה, בזמן שהובלה בים יכולה להימשך גם חודש –חודשיים ואף יותר. בהובלה דרך האוקיינוס, עליך לבדוק אם החברה שלך יכולה לחיות בלי הפריטים שנשלחו לחו"ל למשך תקופה זו. אתה גם צריך להעריך אם המשלוח שלך הוא מתאים יותר לאפשרות אחת מול השני – משלוח דרך האוקיינוס יכול להיות כפוף לטמפרטורות קיצוניות ולחות, בזמן שדרך האוויר, יש מגבלות רבות בסוגי מוצרים שיכולים לעוף.

נראה כי היתרון הברור של שליחה בדרך האוויר הוא מהירות, ואילו החיסרון הוא ההוצאה הנוספת ומגבלות המשקל. שילוח בינלאומי דרך הים מבוסס לרוב על גודל מיכל עם פחות דגש על משקל. בדרך כלל הרבה יותר זול לשלוח מטענים גדולים וכבדים דרך האוקיינוס. עלויות ההובלה האווירית בדרך כלל מחושבות באמצעות נוסחת המשקל בשילוב עם הגודל, מה שהופך את האופציה יקרה יותר עבור משלוחים כבדים.

במונחים של אמינות, עמידה בלוח זמנים מציגה אתגר גדול עבור כלי שיט יותר מאשר מטוסים, וזה לא דבר נדיר עבור ספינות להגיע מספר ימים מאוחר יותר. אבל עיתוי הגעתו של המשלוח ליעדו הוא כמו השחלת חוט במחט: כאשר המשלוחים נשלחים מוקדם מדי, הם עשויים לצבור דמי אחסון מופקעים, ומשלוחים שנשלחו מאוחר מדי יתקלו בקשיים בתהליך הפינוי במכס. כשזה מגיע להערכת עלויות בפועל עבור משלוח, צריך לשקול עוד גורמים מעלויות ההובלה. בעוד עלות המשלוח דרך הים הוא בדרך כלל זול יותר מאשר עלות המשלוח האווירי דמי האחסנה בנמלי הים הם הרבה פעמים יקרים יותר מאלה בשדות התעופה.

ראוי גם לציין שמשלוח אווירי יכול להגיע ליותר ערים מאשר הימי, וחייבים לקחת בחשבון את הזמן והעלות של התחבורה היבשתית לעיר, אם ספינת המטען לא יכולה להפליג ישירות לשם. אבל בעת חישוב ימים הדרושים לתחבורה, יש להיזהר שלא לבלבל את הזמן העובר בפועל עם כמה זמן זה ייקח למטען שלך להגיע למקום. זה בגלל שכל משלוח שמגיע חייב לעבור תהליך אישור מכס המוסיף ימים על ציר הזמן. לכן, הזמן הכולל שהמשלוח שלך יבלה במעבר מנקודת א' לנקודה ב' תלוי לחלוטין ביעד, והאם יש לך אישורים ליבוא סחורות.

אישורים ומכסים

סוכנויות מכס רבות דורשות רשימת מלאי, בדרך כלל בצורה של חשבונית מסחרית או רשימת אריזה ליצוא, המפרטות את כל מה שנמצא במשלוח שלך, אפילו מהדקים ועטים, ולעתים קרובות הם דורשים מסמך הכתוב בשפתה של מדינת היעד. רשימת מלאי לא מספיקה כדי לשלוח מטענים לבדיקת מכס במדינות רבות.
כדאי להיות מודע לכך, שיש פריטים שלא ניתן לשלוח למדינות מסוימות, אפילו באופן זמני. זה יכול לחול על פריטים המיוצרים בארץ לא ידידותית עם מדינת היעד, חומרים החשודים בידי סוכני המכס כצבאיים, מזון שחל עליו איסורים במדינת היעד או כל אחד ממגוון רחב של מוצרים אחרים.

יש שורה של אישורים מיוחדים אחרים שעשויים להידרש למשלוח פריטים מסוימים בהתאם למדינת היעד והניירת שנשלחה. הם יכולים לכלול מסמכים כגון תעודת בדיקה למוצרי מזון, תעודת סחורה מסוכנת לפריטים כגון כימיקלים או חומרים דליקים, או תעודת ביטוח המציגה את המשלוח כמבוטח מפני הפסדים. לכל מדינה יש רשימת מסמכים הנדרשים להבאת פריטים מסוימים.

כדי לסייע לקידוד פריטי המשלוח ועל מנת לקבוע מה נדרש אישור, יש לכתוב תיאור לכל פריט במשלוח, כולל כמות, חומר, ערך, משקל, מוצא ושימוש מיועד. בדרך זו, אתה תהיה הרבה יותר מוכן לנווט את תהליך הניירת ולהימנע מבעיות במכס.

שליחה עצמית או דרך חברה

במציאות הקיימת, רוב האנשים והחברות המסחריות מתקשים לבצע משלוחים בינלאומיים לבדם ולהסתדר בסבך הבירוקרטיה של כל מדינה. הבונוס של שליחה עצמאית הוא שתוכל לחסוך בעלויות משלוח, כאשר אתה לא משלם עמלות לחברות שתעשינה סידורים בשבילך. החיסרון הוא שאתה צריך להיות מומחה בדקויות של משלוח מוצרים לכל מדינה, ובכללי המעבר השונים של כל מדינה ומדינה.

מרבית השולחים משתמשים במתווכים – חברות השילוח הבינלאומיות או משלחים מומחים, שיכולים להתמודד עם כל הפרטים הקטנים של מקבל משלוח למקום בינלאומי. הם עושים הסדרים עם משלחים, סוכני מכס וסליקה, מובילי מטענים במדינות זרות, וכל ספקי השירות האחרים הקשורים בהעברת המטען. לפעמים המומחיות שלהם עם מדינה מסוימת שווה כל אגורה בעלות. למעשה, יש מדינות ברחבי העולם, כגון ארגנטינה, שבו תהליך המכס הוא כל כך מסובך, שמומלץ לא לנסות לנווט אותו ללא משלח מנוסה. רובם גם מציעים שירות הכולל ייעוץ מה יכול ולא יכול להישלח לכל מדינה, ביצוע כל ענייני הניירות והאישורים וניהול משא ומתן על החוזים. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לתת להם הרשאה ולרשום המחאה.