יבוא אישי רכב

יבוא אישי של רכב


יבוא אישי של רכב הולך ותופס יותר ויותר תאוצה בקרב אנשים במדינת ישראל. זאת בשל העובדה כי יבוא אישי של רכב הינו זול משמעותית מאשר רכישת רכב באחת מהסוכנויות המורשות הקיימות בארץ. עם זאת, עדיין קיימים חסמים של בירוקרטיה ותשלומי מיסים גבוהים המונעים מאנשים פרטיים לרכוש רבים ביבוא אישי. חברת שילוח בינלאומי עשויה להיות הפתרון באשר להתמודדות עם הבירוקרטיה, עם הגורמים השונים העומדים בתהליך השילוח ועם התהליך הטכני של היבוא עצמו.


יבוא אישי של רכב – מה אומר החוק


על פי החוק במדינת ישראל, כל אדם רשאי לערוך יבוא אישי של רכב לשימושו האישי ו/או המשפחתי. עם זאת החוק מצבים כמה כללים לגבי יבוא אישי של רכב:
1. יש לבקש יבוא אישי של רכב באמצעות מילוי טפסים והמצאת אישורים שונים למשרד התחבורה.
2. רישיון נהיגה ישראלי בתוקף הוא תנאי ראשון לבקשה עבור יבוא אישי של רכב.
3.  יבוא אישי של רכב אפשרי רק עבור רכב פרטי (ולא מסחרי) אשר טרם חלפו שנתיים ממועד ייצורו. רכב  אספנות מאושר רק אם חלפו יותר משלושים שנה ממועד ייצורו.
4. יבוא אישי של רכב אפשרי רק אם לא ניזוק בחו"ל.
5. חובה לוודא כי ברכב מותקנת מערכת בקרת יציבות.
6. יבוא אישי של רכב אפשרי עבור שני רכבים בשנה בלבד.


מדוע לרכוש רכב ביבוא אישי? 
קיימות מגוון סיבות לרכישת רכב ביבוא אישי:

1. יבוא אישי של רכב מוזיל את עלות הרכב באופן משמעותי בהשוואה לקניית רכב מיבואן מורשה או בסוכנות מכירות.
2. יבוא אישי של רכב מאפשר רכישת רכב אשר אינו משווק בישראל כמו רכבי יוקרה או רכבים אשר אינם נמכרים בארץ בשל חוסר בביקוש ובקושי בהבאתם מחו"ל.
3. יבוא אישי של רכב הכרחי כאשר נדרשות התאמות עבור הרכב אשר לא ניתן לעשותן בארץ (כמו רכבים מיוחדים לנכים).
4. אספני רכב לעיתים מוצאים רכבי אספנות שונים ברחבי העולם והם זקוקים ליבוא אישי של הרכב אותם הם מעוניינים להוסיף לאוסף שלהם.


יבוא אישי של רכב – כיצד זה מתבצע


כאשר רוצים לייבא יבוא אישי של רכב יש להגיש בקשה למשרד התחבורה. לאחר שהבקשה מאושרת צריך לעבור בירוקרטיה רבה הכוללת אישורים ומסמכים בארץ וכן אישורים ומסמכים מארץ המוצא של הרכב. בנוסף יש להתארגן מבחינת הובלת הרכב מחו"ל לארץ, ומהנמל אל בית הלקוח. חברת שילוח בינלאומי בדרך כלל מטפלת בנושאים אלו ומלווה את רוכש הרכב מרגע קבלת אישור היבוא ועד מסירת הרכב ללקוח.


יבוא אישי של רכב על ידי חברת שילוח בינלאומי


מאחר ויבוא איש של רכב דורש התארגנות רבה ומפגש עם המון גורמים, חשוב לפנות לחברת שילוח בינלאומי שתדאג לכל נושא הובלת הרכב ממקום מוצאו אל הארץ. חברת שילוח בינלאומי בדרך כלל מעבירה את הרכב באמצעות הובלה ימית. הרכב מועמס על ספינה בארץ המוצא ומפליג על גביה עד לאחד מנמלי הארץ. מכאן הרכב נוסע על גבי משאית אל בית הלקוח או אל נקודת מפגש אחרת, או שהלקוח מגיע לנמל כדי לאסוף את הרכב. חברת שילוח בינלאומית דואגת לכל מה שקשור בהובלה עצמה: קבלת הרכב בארץ המוצא, העלאת הרכב על גבי הספינה, פריקת הרכב בנמל בארץ והעברת הרכב ללקוח. בדרך מטפלת החברה בכל מסמכים ואישורים הנדרשים ודואגת לשלמותו ובטחונו של הרכב במהלך כל המסע שלו החל מיציאתו מהמפעל ועד הגעתו בשלום אל הלקוח שהזמין את הרכב.